ПОЛОЖЕННЯ про дистанційне навчання
Випуск електронних
навчальних видань відбувається за окремими правилами, оскільки тісно
пов’язаний з державною і регіональною політикою у сфері освіти. Успішне
впровадження електронних підручників у систему української освіти можливе лише
за умови активної участі держави, яка могла б запропонувати послуги на рівні
центру-асоціації, що поєднав би медійний, адміністративний і технологічний
складники. Наразі деякі позитивні зрушення відбуваються у сфері цифрової книги
для шкільної освіти. Розвиток електронних видань для вишів потребує мудрих
державницьких рішень та об’єднання видавничої спільноти. Розроблення спільної
стратегії творення інтерактивних мультимедійних кастомізованих навчальних
пакетів, цілісних електронних освітніх середовищ для вишів дасть можливість
українським видавцям конкурувати у глобалізованому видавничому просторі з
цифровими платформами відкритих освітніх ресурсів (ОЕК); електронними курсами
викладачів, підготовленими для системи дистанційного навчання на платформі і розповсюджуваними в корпоративних мережах
університетів тощо.
Українські видавці
навчальної літератури повинні усвідомлювати, що цифровізація освіти є джерелом
не лише нових можливостей, а й нових викликів, адже видавництва втрачають
монополію, що існувала за часів друкованих видань, через вихід на ринок
електронного навчального контенту технологічних компаній, освітніх закладів,
некомерційних організацій, які створюють і поширюють навчальний контент відкритого
доступу заради створення додаткової вартості основних продуктів (мобільних
пристроїв, освітніх послуг тощо).
ПОЛОЖЕННЯ
про дистанційне навчання
про дистанційне навчання
1.2. Під дистанційним навчанням
розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів
пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за
опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу
у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних
психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
закладах післядипломної освіти
або структурних підрозділах вищих навчальних закладів, наукових і
освітньо-наукових установ, що здійснюють післядипломну освіту (далі - ЗПО).
1.4. Метою дистанційного
навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або
освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти; за
програмами підготовки громадян до вступу у навчальні заклади, підготовки
іноземців та підвищення кваліфікації працівників.
1.5. Завданням дистанційного
навчання є забезпечення громадянам можливості реалізації конституційного права
на здобуття освіти та професійної кваліфікації, підвищення кваліфікації
незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, роду
та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення
до релігії, віросповідання, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх
здібностей.
Асинхронний режим дистанційного
навчання - це взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої
учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну
пошту, форум, соціальні мережі тощо;
веб-ресурси навчальних дисциплін
(програм), у тому числі дистанційні курси, - систематизоване зібрання
інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння
навчальних дисциплін (програм), яке доступне через Інтернет (локальну мережу)
за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних
засобів;
Веб-середовище дистанційного
навчання - це системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних
дисциплін (програм), програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів
взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним
навчанням;
дистанційна форма навчання -
форма організації навчального процесу у закладах освіти (ВНЗ, ЗПО, ПТНЗ, ЗНЗ),
яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання та передбачає можливість
отримання випускниками документів державного зразка про відповідний освітній
або освітньо-кваліфікаційний рівень;
інформаційно-комунікаційні
технології дистанційного навчання - технології створення, накопичення,
зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних
дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу навчального
процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів
інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі Інтернету;
психолого-педагогічні технології
дистанційного навчання - система засобів, прийомів, кроків, послідовне
здійснення яких забезпечує виконання завдань навчання, виховання і розвитку
особистості;
синхронний режим - взаємодія між
суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно
перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, аудіо-,
відеоконференції, соціальні мережі тощо);
система управління веб-ресурсами
навчальних дисциплін (програм) - програмне забезпечення для створення, збереження,
накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого
доступу суб’єктів дистанційного навчання до цих веб-ресурсів;
система управління дистанційним
навчанням - програмне забезпечення, призначене для організації навчального
процесу та контролю за навчанням через Інтернет та/або локальну мережу;
суб’єкти дистанційного навчання
- особи, які навчаються (учень, вихованець, студент, слухач), та особи, які
забезпечують навчальний процес за дистанційною формою навчання (педагогічні та
науково-педагогічні працівники, методисти тощо);
технології дистанційного
навчання - комплекс освітніх технологій, включаючи психолого-педагогічні та
інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес
дистанційного навчання у навчальних закладах та наукових установах.
Дистанційна форма навчання у ЗНЗ, ПТНЗ
запроваджується відповідно до рішення педагогічної ради, погодженого з органом
управління освітою, у сфері управління якого перебуває відповідний навчальний
заклад (далі - орган управління освітою) (для навчальних закладів комунальної
та державної форми власності), та за наявності кадрового і системотехнічного
забезпечення, визначеного ЗНЗ згідно з розділом V цього Положення.
{Пункт 2.2 розділу ІІ в редакції Наказу
Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
2.3. Підготовка, перепідготовка,
підвищення кваліфікації (післядипломна освіта) кадрів за дистанційною формою
навчання здійснюються у ВНЗ, ЗПО, ПТНЗ за ліцензованими, акредитованими
(атестованими) напрямами підготовки (спеціальностями).
2.4. Для організації дистанційного навчання ЗНЗ
можуть створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання
за погодженням з органом управління освітою.
Дистанційне навчання організовується відповідно до
робочих навчальних планів ЗНЗ, що затверджуються наказом керівника ЗНЗ за
погодженням з органом управління освітою.
Дистанційне навчання організовується для учнів
(вихованців), які:
з будь-яких причин (стан здоров’я, проживання за
межею пішохідної доступності до ЗНЗ, надзвичайні ситуації природного або
техногенного характеру, воєнний конфлікт, проживання (перебування) за кордоном
(для громадян України), на тимчасово окупованій території України або у
населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не
здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, тощо) не
можуть відвідувати навчальні заняття в ЗНЗ;
за результатами останнього річного оцінювання
навчальних досягнень опанували програмовий матеріал відповідного класу на
високому рівні (10, 11, 12 балів).
Зарахування (переведення) на дистанційну форму
навчання здійснюється за письмовою заявою повнолітньої особи та/або батьків
(одного із батьків) або законного представника неповнолітньої особи. Приймання
відповідних заяв учнів (вихованців) випускних класів ЗНЗ закінчується до
початку другого семестру навчання. Рішення щодо навчання учня (вихованця) за
дистанційною формою приймається педагогічною радою та оформлюється наказом
керівника ЗНЗ.
Рішення щодо продовження навчання учня (вихованця)
за дистанційною формою розглядається педагогічною радою ЗНЗ щорічно під час
переведення учня (вихованця) до наступного класу.
У випадку припинення (відсутності) причин
(обставин), визначених абзацами третім – п’ятим цього пункту, учень
(вихованець) згідно з рішенням педагогічної ради ЗНЗ припиняє навчання за
дистанційною формою та згідно з власним рішенням (у разі досягнення повноліття)
та/або рішенням батьків (одного із батьків) або законного представника і
відповідно до законодавства може продовжити здобуття загальної середньої освіти
за іншою формою навчання у цьому ж ЗНЗ або в іншому навчальному закладі системи
загальної середньої освіти за місцем проживання.
{Пункт 2.4 розділу ІІ в редакції Наказу
Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
2.5. Строк навчання студентів,
слухачів, учнів за дистанційною формою встановлюється ВНЗ, ЗПО, ПТНЗ і має бути
не меншим, ніж за денною формою за відповідними освітньо-кваліфікаційними
рівнями, напрямами підготовки та спеціальностями.
2.6. Кількість студентів,
слухачів, учнів ВНЗ, ЗПО, ПТНЗ, що навчаються за дистанційною формою,
визначається відповідно до рішення вченої ради ВНЗ (ЗПО), педагогічної ради
ПТНЗ в межах ліцензованого обсягу підготовки (перепідготовки, підвищення
кваліфікації, спеціалізації) за заочною формою навчання та/або в межах
ліцензованого обсягу підготовки до вступу у вищий навчальний заклад, підготовки
іноземців.
При цьому норматив чисельності студентів та
слухачів, що навчаються у ВНЗ, ЗПО за дистанційною формою, повинен становити не
менше одного викладача на вісімнадцять студентів (слухачів).
{Пункт 2.6 розділу II доповнено новим абзацом
згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 660 від 01.06.2013}
2.7. Веб-ресурси, що
використовуються у ВНЗ, ЗПО, ПТНЗ для забезпечення навчального процесу за
дистанційною формою навчання, мають проходити процедуру перевірки у даному ВНЗ,
ЗПО, ПТНЗ. Перевірка веб-ресурсів здійснюється цим навчальним закладом.
{Пункт 2.7 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно
з Наказом Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
2.8. Для впровадження навчання
за дистанційною формою навчальні заклади можуть створювати центри дистанційного
навчання як їх відокремлені структурні підрозділи.
2.9. Технології дистанційного
навчання під час організації та забезпечення денної, вечірньої, заочної,
індивідуальної та екстернатної форм навчання можуть використовуватись у ВНЗ,
ЗПО, ПТНЗ, ЗНЗ за наявності у них відповідного кадрового та системотехнічного
забезпечення.
2.10. Рішення щодо використання
технологій дистанційного навчання у навчальному процесі ЗНЗ, ПТНЗ, ВНЗ, ЗПО
приймається вченою (педагогічною) радою навчального закладу.
ІІІ.
Особливості організації навчального процесу за дистанційною формою навчання
3.1. Навчальний процес за
дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота;
навчальні заняття; практична підготовка (у ВНЗ); професійно-практична
підготовка (у ПТНЗ); контрольні заходи.
{Пункт 3.1 розділу ІІІ із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
3.2. Основними видами навчальних
занять за дистанційною формою навчання є: лекція, семінар, урок, практичні
заняття, лабораторні заняття, консультації та інші.
{Пункт 3.2 розділу ІІІ із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
3.3. Лекція, консультація,
семінар, урок проводяться зі студентами (учнями, слухачами) дистанційно у
синхронному або асинхронному режимі відповідно до навчального плану.
{Пункт 3.3 розділу ІІІ із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
Отримання навчальних матеріалів та
спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, що
проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та
текстової інформації в асинхронному режимі.
Практичне завдання, яке
передбачає виконання практичних (контрольних) робіт, відбувається дистанційно в
асинхронному режимі. Окремі практичні завдання можуть виконуватись у
синхронному режимі, що визначається робочою програмою навчальної дисципліни «Інформатика».
3.6. Лабораторне заняття
проводиться очно у спеціально обладнаних навчальних лабораторіях або
дистанційно з використанням відповідних віртуальних тренажерів і лабораторій.
3.7. До інших видів навчальних
занять при здійсненні навчального процесу можуть відноситись ділові ігри,
виконання проектів у групах тощо. Ці види навчальних занять можуть проводитись
очно або дистанційно у синхронному або асинхронному режимі, що визначається
робочою програмою навчальної дисципліни.
3.8. Практична підготовка
студентів (учнів, слухачів), які навчаються за дистанційною формою навчання,
проводиться за окремо затвердженою навчальним закладом програмою.
3.9. Контрольні заходи з
навчальної дисципліни (предмета) при здійсненні підготовки фахівців за
дистанційною формою навчання у ЗНЗ, ПТНЗ, ВНЗ, ЗПО включають проміжний
(тематичний, модульний), підсумковий та інші визначені ЗНЗ, ПТНЗ, ВНЗ, ЗПО
контролі знань, умінь та навичок, набутих студентом, учнем (вихованцем),
слухачем у процесі навчання.
Усі контрольні заходи у ЗНЗ,
ПТНЗ, ВНЗ, ЗПО можуть здійснюватись відповідно до рішення навчального закладу
дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій,
зокрема відеоконференц-зв’язку за умови забезпечення аутентифікації того, хто
навчається, або очно.
3.10. Державна атестація при
підготовці фахівців за дистанційною формою навчання здійснюється згідно з
статтею 7 Закону України «Про вищу освіту».
3.11. Державна кваліфікаційна
атестація при підготовці кваліфікованих робітничих кадрів за дистанційною
формою навчання здійснюється відповідно до Положення про порядок кваліфікаційної атестації та
присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту,
затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України,
Міністерства освіти України від 31 грудня 1998 року № 201/469, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 01 березня 1999 року за № 124/3417.
3.12. Державна підсумкова
атестація учнів (вихованців) здійснюється відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів
(вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого
наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602.
{Пункт 3.12 розділу ІІІ в редакції Наказу
Міністерства освіти і науки № 761 від 14.07.2015}
ІV. Особливості організації навчального (навчально-виховного)
процесу з використанням технологій дистанційного навчання
4.1. У ЗНЗ використання технологій дистанційного
навчання зорієнтоване насамперед на такі категорії учнів (вихованців):
особи з особливими потребами;
обдаровані діти та молодь, які спроможні
самостійно або прискорено опанувати навчальні програми;
особи, які проживають у географічно віддалених і
важкодоступних до ЗНЗ населених пунктах;
учні вечірніх шкіл, які за умовами праці
перебувають тривалий час за межами населеного пункту, де розташований ЗНЗ, та
учні, які за сімейними обставинами (декретна відпустка тощо) не можуть
систематично відвідувати школу;
особи, які бажають отримати додаткові знання
паралельно з навчанням у школі;
особи, які готуються до вступу до ВНЗ;
громадяни України, які тимчасово або постійно
проживають за кордоном.
4.2. Технології дистанційного навчання можуть
використовуватись ЗНЗ при проведенні занять через мережу Інтернет під час
карантину; вивченні додаткових (факультативних) предметів; навчанні учнів під
час хвороби; виконанні науково-дослідницьких робіт у Малій академії наук
України; участі у дистанційних олімпіадах, конкурсах; отриманні консультацій
тощо.
4.3. Перелік предметів чи тем навчальних програм,
видів навчальних занять, які здійснюються за технологіями дистанційного
навчання, визначаються ЗНЗ за погодженням із законними представниками учня
(вихованця).
4.4. У ПТНЗ технології дистанційного навчання
можуть використовуватись при організації навчального процесу за програмами
первинної професійної підготовки, перепідготовки або підвищення робітничої
кваліфікації, а також за навчальними програмами з навчальних предметів та
професійно-теоретичної підготовки.
4.5. Професійно-практична підготовка здійснюється
за дистанційною формою та/або очно у вигляді виробничого навчання, виробничої,
переддипломної (передвипускної) практики і проводиться у навчально-виробничих
майстернях, на полігонах, тренажерах, автодромах, трактородромах, у
навчально-виробничих підрозділах, навчальних господарствах, а також на робочих
місцях на виробництві та в сфері послуг або із використанням технологій
дистанційного навчання за наявності відповідних веб-ресурсів і можливостей
доступу до них.
4.6. Навчання осіб із особливими потребами (у тому
числі з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, психічними розладами)
передбачає залучення додаткових технологій дистанційного навчання при
здійсненні всіх видів підготовки, включаючи професійно-практичну, з урахуванням
особливостей розвитку учнів (вихованців).
4.7. У ВНЗ (ЗПО) при організації навчального
процесу за будь-якою формою навчання технології дистанційного навчання можуть
використовуватись для методичного та дидактичного забезпечення самостійної
роботи, контрольних заходів, а також при здійсненні навчальних занять.
V.
Забезпечення дистанційного навчання
5.1. Науково-методичне забезпечення дистанційного
навчання включає:
методичні (теоретичні та практичні) рекомендації
щодо розроблення та використання педагогічно-психологічних та
інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;
критерії, засоби і системи контролю якості
дистанційного навчання;
змістовне, дидактичне та методичне наповнення
веб-ресурсів (дистанційних курсів) навчального плану/навчальної програми
підготовки.
5.2. Педагогічні, науково-педагогічні працівники
та методисти навчальних закладів, в яких організована дистанційна форма
навчання, повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння
технологіями дистанційного навчання (не рідше одного разу на 5 років та обсягом
не менше 108 академічних годин). Кваліфікація працівників, які підвищували свою
кваліфікацію, має бути підтверджена документом про підвищення кваліфікації за
тематикою дистанційного навчання.
5.3. Системотехнічне забезпечення дистанційного
навчання включає:
апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве
обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для
відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення і використання
веб-ресурсів навчального призначення, управління навчальним процесом та
необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання у
синхронному і асинхронному режимах;
інформаційно-комунікаційне забезпечення із
пропускною здатністю каналів, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання
навчального закладу цілодобовий доступ до веб-ресурсів і веб-сервісів для
реалізації навчального процесу у синхронному та асинхронному режимах;
програмне забезпечення загального та спеціального
призначення (у тому числі для осіб з особливими потребами), яке має бути
ліцензійним або побудованим на програмних продуктах з відкритими кодами;
веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), що
необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити:
методичні рекомендації щодо їх використання,
послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;
документи планування навчального процесу
(навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять);
відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;
мультимедійні лекційні матеріали;
термінологічні словники;
практичні завдання із методичними рекомендаціями
щодо їх виконання;
віртуальні лабораторні роботи із методичними
рекомендаціями щодо їх виконання;
віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями
щодо їх використання;
пакети тестових завдань для проведення контрольних
заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів, тестування із
перевіркою викладачем;
ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх
використання;
електронні бібліотеки чи посилання на них;
бібліографії;
дистанційний курс, що об’єднує зазначені вище
веб-ресурси навчальної дисципліни (програми) єдиним педагогічним сценарієм;
інші ресурси навчального призначення.
Перелік веб-ресурсів навчальних дисциплін
(програм), необхідних для забезпечення дистанційного навчання, визначається
навчальним закладом залежно від профілю навчальної дисципліни.
Для забезпечення дистанційного навчання учнів,
вихованців, студентів, слухачів навчальний заклад може створювати власні
веб-ресурси або використовувати інші веб-ресурси, що підлягають перевірці у
цьому навчальному закладі.
Директор департаменту
вищої освіти |
Ю.М. Коровайченко |
ПОЛОЖЕННЯ
про електронні освітні ресурси
про електронні освітні ресурси
1. Це Положення визначає поняття
електронних освітніх ресурсів (далі - ЕОР), їх основні види, вимоги до них,
порядок розроблення та впровадження.
2. Це Положення розроблено
відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту», «Про позашкільну освіту», «Про авторське право і суміжні права»,
національних стандартів України ДСТУ 3017:2015 «Інформація та документація.
Видання. Основні види. Терміни та визначення понять», ДСТУ 7157:2010
«Інформація та документація. Електронні видання. Основні види та вихідні
відомості», ДСТУ 2481-94 «Системи оброблення інформації. Інтелектуальні
інформаційні технології. Терміни та визначення», стандартів освіти з
урахуванням вимог державних санітарних правил і норм та інших
нормативно-правових актів, що регламентують діяльність у сфері
науково-методичного і матеріально-технічного забезпечення системи освіти.
3. Під ЕОР розуміють засоби
навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в
інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою
електронних технічних засобів і застосовуються в освітньому процесі.
Вимоги до електронного
підручника визначаються Положенням про електронний підручник,
затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 02 травня 2018
року № 440, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 травня 2018 року
за № 621/32073.
Вимоги до дистанційних курсів
визначаються Положенням про дистанційне навчання,
затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2013
року № 466, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 року
за № 703/23235.
4. Метою створення ЕОР є
забезпечення модернізації освітнього процесу, змістове наповнення освітнього
простору, надання рівного доступу учасникам освітнього процесу незалежно від
місця їх проживання та форми навчання відповідно до якісних навчальних і
методичних матеріалів, створених на основі інформаційно-комунікаційних
технологій.
електронна версія друкованого
видання - електронне видання, що відтворює друковане видання, зберігаючи
розміщення на сторінці тексту ілюстрацій, посилань, приміток тощо;
електронна хрестоматія -
електронне навчальне видання, що містить літературно-художні, історичні,
музичні та інші твори чи уривки з них, які є об’єктом вивчення у навчальному
предметі, дисципліні;
електронне видання - документ,
який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, має вихідні відомості, містить
інформацію у форматі електронних даних чи програм (або їх комбінації), для
використовування якої потрібні цифрові пристрої;
електронний довідник -
електронне довідкове видання прикладного характеру, побудоване в систематичному
порядку, призначене для швидкого пошуку певних відомостей;
електронний лабораторний
практикум - електронне практичне видання, що містить завдання практичного
змісту, моделі природних та/або штучних об’єктів, процесів і явищ із
застосуванням засобів комп’ютерної візуалізації;
електронний навчальний посібник
- електронне навчальне видання, що доповнює або частково (повністю) замінює
підручник;
електронний освітній ігровий
ресурс (далі - ЕОІР) - різновид ЕОР, що поєднує пізнавальну та розвивальну
функції, містить цілісний теоретичний матеріал і компетентнісні завдання з
навчального предмета, подані в ігровій формі;
електронний підручник -
електронне навчальне видання із систематизованим викладом навчального
матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних
форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію;
електронний практикум -
електронне навчальне видання, що містить сукупність практичних завдань та/або
вправ із певного навчального предмета, дисципліни, які сприяють формуванню
компетентностей та містять інтерактивні елементи;
електронний робочий зошит -
електронне практичне видання, що містить дидактичний матеріал і сприяє
самостійній роботі учня під час освоєння навчального предмета;
електронний словник - електронне
довідкове видання, що містить упорядкований перелік мовних одиниць (слів,
словосполучень, термінів, фразеологізмів тощо) з відомостями про їх значення,
вживання, будову, походження тощо;
електронні дидактичні
демонстраційні матеріали - електронні матеріали (статичні та динамічні
двовимірні та тривимірні моделі, мапи, креслення, схеми, репродукції, інші
допоміжні ілюстративні матеріали, відео- й аудіозаписи тощо), що можуть
використовуватись як допоміжні в освітньому процесі;
електронні методичні
рекомендації - електронне практичне видання з певної теми, розділу або питання
навчального предмета, дисципліни, курсу, роду практичної діяльності з методикою
виконання окремих завдань, певного виду робіт, а також заходів.
електронні навчальні видання
(електронна версія (копія, аналог) друкованого підручника, електронний
підручник, електронний практикум, електронна хрестоматія, електронний курс
лекцій, електронний навчальний посібник, ЕОІР тощо);
електронні довідкові видання
(електронний довідник, електронна енциклопедія, електронний словник тощо);
електронні практичні видання
(збірник віртуальних лабораторних робіт, електронні методичні рекомендації,
електронний робочий зошит тощо).
3. Організаційно-допоміжні ЕОР,
які можуть входити до складу основних ЕОР або публікуватися самостійно:
1. ЕОР можуть створюватися і
використовуватися в одному закладі освіти відповідно до законодавства.
Педагогічна доцільність застосування у такому разі забезпечується директором
(керівником) закладу освіти.
2. ЕОР, яким надано гриф, можуть
розміщуватися на спеціальному інформаційному ресурсі. При цьому ЕОР має
супроводжуватися:
4. Зберігання, поширення,
забезпечення доступу до ЕОР та їх описів здійснюється за допомогою їх
тиражування на фізичних носіях інформації, або шляхом їх розміщення в
електронних депозитаріях, або на інших локальних і мережевих інформаційних
ресурсах.
О.В. Єресько |
Коментарі
Дописати коментар